top of page
  • Writer's pictureMYB

LTEO Solution Bakal Anjur Acara 'Scents of Malaysia 2024'

LTEO Solution bakal menganjurkan Scents of Malaysia 2024 (SOM2024), sebuah acara yang julung kali diadakan bagi memperkenalkan pelbagai inovasi dalam pengeluaran dan pemasaran produk wangian tempatan.


SOM2024
Pihak LTEO Solution telah menerima sehingga 30 peratus pengesahan penyertaan dari pempamer yang akan turut serta dalam edisi sulung Scents of Malaysia yang bakal berlansung pada OKtober ini.

Menerusi acara ini, peserta berpeluang mempamerkan kreativiti dan keunikan mereka, sementara pengguna boleh meneroka produk baharu yang ditetapkan untuk dilancarkan pada acara tersebut.


SOM2024 dijadualkan berlansung pada 26 dan 27 Oktober 2024, di Legar Putra, WTCKL, dijangka menjadi batu loncatan untuk pertumbuhan industri di Malaysia, menyediakan lebih banyak peluang perniagaan dan rangkaian untuk pemain tempatan.


Majlis pelancaran acara itu berlansung semalam di di Tanjung Lounge, Riverside Cafe, World Trade Center Kuala Lumpur (WTCKL) turut dihadiri oleh penggiat industri wangian jenama-jenama mewah tempatan serta peminat-peminat wangian dari seluruh negara.


Matlamat utama SOM2024 adalah untuk mewujudkan hub setempat di mana pengusaha jenama wangian tempatan boleh memperkenalkan dan menjual produk mereka. Acara ini bukan sahaja akan menjadi platform untuk mempamerkan produk sedia ada tetapi juga bertindak sebagai tapak pelancaran untuk tawaran baharu daripada jenama tempatan. Dengan menghimpunkan pelbagai jenis wangian, SOM2024 berusaha untuk menyerlahkan kreativiti dan kualiti minyak wangi Malaysia.


SOM2024 dijangka akan menjadi sebuah acara penting, bukan sahaja sebagai sebuah platform yang menghimpunkan pelbagai jenama wangian tempatan terkemuka dan juga peminat, bahkan ia juga bakal membuka peluang untuk pemain industri untuk mengintai peluang memasarkan produk mereka ke peringkat antarabangsa.


Penganjuran SOM2024 turut mendapat sokongan Tourism Malaysia dalam membantu memasarkan jenama dan produk tempatan, sekali gus mempromosikan warisan budaya yang kaya dan kepelbagaian Malaysia melalui wangian tempatan yang unik. Kerjasama ini bertujuan untuk meningkatkan keterlihatan jenama wangian Malaysia di peringkat nasional dan antarabangsa.


SOM2024
(2 dari kiri) Pengarah LTEO Eddy Farah Mokhtar bersama rakan kerjasama dan penaja acara Scents of Malaysia 2024

Pengarah LTEO Solution, Eddy Farah Mokhtar, menyatakan keghairahannya untuk acara itu, dengan menyatakan, "Kami berbangga menjadi sebahagian daripada usaha ini untuk memperkasakan industri wangian tempatan. SOM2024 akan menjadi acara penting yang mempamerkan minyak wangi Malaysia yang terbaik."


Sementara itu, rakan sejawatannya, Mohd Fairus Mokhtar, menambah, "Dengan sokongan Tourism Malaysia dan WTCKL, kami yakin SOM2024 bukan sahaja akan mempromosikan jenama tempatan tetapi juga bertindak sebagai pemangkin kepada pertumbuhan industri minyak wangi di Malaysia. "


SOM2024 dijangka menarik pencinta wangian dari seluruh negara, menawarkan mereka pengalaman yang mengasyikkan untuk meneroka dan menikmati spektrum luas wangian yang terdapat di Malaysia. Acara ini menjanjikan sambutan yang elegan dan menarik bagi kesenian perfumeri negara.


Orang ramai yang ingin mengetahui lebuh lanjut perkembangan mengenai Scents of Malaysia 2024, boleh mengikuti akaun media sosial rasmi @ScentsOfMalaysia2024 di Facebook, Instagram dan Tiktok.




Comentários


bottom of page