top of page
Writer's pictureMYB

Kempen STOP THAT DOT: HOMESOY Perkasakan Wanita Malaysia Untuk Mencegah Kanser Payudara

Updated: Oct 9

HOMESOY, jenama susu soya terkemuka di bawah naungan Ace Canning Corporation Sdn Bhd, telah melancarkan kempen terbaru mereka, STOP THAT DOT, yang bertujuan untuk memperkasakan wanita di Malaysia dalam usaha mencegah kanser payudara. Kempen ini menekankan kepentingan pengesanan awal dan kesedaran mengenai kanser payudara di kalangan wanita.


HOMESOY : Stop That Dot
Dari Kiri ke Kanan: Sharon & Percey (Pesakit Kanser Payudara), Chang Wan Ping (Pengarah Pemasaran Ace Canning Corporation Sdn Bhd), Soo Sek Yow (Ketua Unit Pemakanan Soya, Ace Canning), Rani & Sheena (Pesakit Kanser Payudara) berdiri dalam solidariti pada pembukaan arca STOP THE DOT yang melambangkan pelancaran kempen tersebut.

Kempen STOP THAT DOT ini memperkenalkan simbolik Pink Ball, yang mewakili sel kanser yang, jika tidak dikesan awal, boleh menular dan menjejaskan kesihatan. Pengesanan awal ketika sel kanser masih kecil boleh menyelamatkan nyawa dan meningkatkan peluang pemulihan sepenuhnya.


Menurut Pengarah Pemasaran Ace Canning Corporation Sdn Bhd, Chang Wan Ping, kempen ini adalah sebahagian daripada komitmen HOMESOY untuk menyokong wanita dalam perjuangan melawan kanser payudara. “Kanser payudara bukanlah hanya satu perjuangan individu; ia memberi kesan kepada ahli keluarga dan masyarakat. Melalui kempen ‘STOP THAT DOT’ dan inisiatif #ScanNowSpotEarly, kami ingin mengingatkan setiap wanita bahawa mereka tidak berjuang sendirian,” katanya.


HOMESOY: STOP THAT DOT
Semua produk HOMESOY, termasuklah HOMESOY 3.0, direka untuk memenuhi selera masyarakat Malaysia sambil berfungsi sebagai penyokong kesihatan wanita.

Kempen ini juga menampilkan sebuah filem yang menyentuh perasaan serta laman mikro yang menyediakan maklumat penting mengenai inisiatif ini. Melalui laman mikro tersebut, orang ramai boleh menyokong kempen ini dengan hanya satu klik.


Filem ini menampilkan enam ‘survivor’ kanser payudara dari Malaysia dengan pelbagai latar belakang dan usia. Mereka akan berkongsi perjalanan peribadi mereka dan menekankan kepentingan pengesanan awal yang dapat menyelamatkan nyawa.


Antara wanita ini ialah Tan Chieu Mei. Kisahnya menekankan peranan penting yang dimainkan saringan awal. Dalam satu babak yang menyentuh hati dari filem ini, dia meraikan hari jadi bersama anak perempuannya, satu peringatan penting kepada semua untuk menghargai setiap saat kehidupan dan jangan berputus asa.


"Bagi saya, kemenangan sebenar saya adalah dapat meraikan satu lagi hari jadi dan melihat anak saya membesar," kata Chieu Mei.


"Kanser payudara memang merupakan satu kejutan bagi saya, tetapi pengesanan awal telah memberikan saya peluang untuk melawannya. Saringan itu membolehkan saya bertindak dengan pantas, dan untuk itu, saya sangat bersyukur. Saya menggesa setiap wanita untuk mengutamakan kesihatan mereka dan menjalani ujian saringan. Sertailah gerakan ‘STOP THAT DOT'—ia mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda."




HOMESOY juga bekerjasama dengan Cancer Research Malaysia (CRMY) untuk membanteras maklumat palsu mengenai soya dan kanser payudara. Dengan menyediakan maklumat pemakanan yang tepat, HOMESOY berharap dapat memperkasakan wanita untuk membuat keputusan yang bijak dalam mencegah kanser.


Untuk maklumat lanjut mengenai kempen STOP THAT DOT, sila layari laman web rasmi HOMESOY atau ikuti mereka di media sosial.



Comments


bottom of page